ZenCart a banery

Ptáte se co má společné ZenCart a baner. Nebo přemýšlíte kam v ZenCart vložit kus kódu který odkazuje na jinou webovou stránku, baner, text nebo jiné věci. A nejste přeborník v PHP či programování. To vůbec nevadí, protože je řešení jak takové věci udělat v klidu a velice elegantně.

ZenCart má v základu 10 míst kam můžete uložit baner, text, reklamní poutače, obrázky, odkazy, scripty atd. . Cely systém je rozdělen do následujících oblastí.

- HEADER pozice
- FOOTER pozice
- SIDE BOX

HEADER:
je rozdělen na tři pozice

FOOTER:
je rozdělen na tři pozice

SIDEBOX:
rozdělen do tří oblastí s možností určit na které straně se bude sidebox zobrazovat. Jestli bude na levé či pravé straně. A zárověň můžeme určit pořadí sideboxu ve sloupci.

Teď si ukážeme jak přidat jeden baner či skupinu banerů do oblasti FOOTER. První věc kterou musíme udělat je připravit potřebné podklady (banery,obrazky,texty atd.). Nebylo by dobré při vytváření banerz někde lítat v systému a hledat co tam dám a kde to vlastně mám.

Po vstupu do administrace v ZenCart jdeme do menu NASTROJE a SPRAVA BANERU.

menu nástroje a správa banerů

Po volbě v menu se ocitneme na stránce která tvoří seznam správa banerů.

 

 

Administrace - správa banerů

 

 

Zde se nacházi všechny vytvořené banery. Vypnuté nebo aktívní. Seznam má určité položky. Název baneru, do které skupiny patří, počet zobrazení a počet kliknutí, stav baneru, zda odkaz/přesměřování má být na nové okno, viditelnost v módu SSL, řazení, volby a v poslední řadě i přehled ve formě sloupcového grafu. Musím však doplnit dost důležitou informaci týkající se počítání kliknutí na baner. V případě že utvoříte skupinu banerů tak jak jsem to udělal já, není možné sledovat počet kliknutí na jednotlivé banery ve skupině. Počty kliknutí se sčítá za celou skupinu. to je jediná nevýhoda skupinových banerů.

A teď si vytvoříme skupinu banerů do oblasti footer3. Tato skupina banerů se zobrazí v patičce shopu až na posledním místě.

 

výsledek vložených banerů na pozici footer 3

 

jedná se o skupinu banerů které vidíte na obrázku v řadě úplně dole. Toto je pozice footer3.

Také do této skupiny můžete vložit script od Google pro službu Google Analytics. Pozice footer3 se načítá vždy při každém načtení stránky shopu. Musíte ale dát pozor na jendu věc. V případě že do této skupiny dáte script který bude sbírat údaje pro google, ruzná počitadla nemůžete tuto skupinu vypnout/zakázat nebo vytvořit aktívní skupinu/baner na stejné místo. Script by nebyl aktívní (nenačítal v oblasti footer3).

A teď si vytvoříme skupinu baneru pod nazvem footer. Je to opravdu docela jednoduché. Klikněte na tlačítko NOVÝ BANER . A dostanete se na stránku viz obrázek.

 

první část vytvoření baneru
druhá část vytvoření baneru

 

Zadejte hodnoty dle vlastních požadavků. Seznam viz níže obsahuje základní nastavení které musíte udělat.

sprava baneru:
stav baneru: aktivni
Baner v novém okně: ano
Baner na SSL: ne
Název baneru: footer - linie č.1
banerová skupina: footer
HTML Text: (zde se vlozi script, html kód nebo text (například část kódu který vám byl vygenerován googlem analytics)
Pořadí - banner_box_all: 0
mpresí/náhledů: 0
======================================
A teď nastavíme danou skupinu pro zobrazení. V menu přejděte na následující položku.

 

menu konfigurace - Layout Settings

 

 

-KONFIGURACE:
-Layout Settings:

Zde máte přehled seznam míst pro zobrazení banerů či zařazení skupiny. Zvolíme si položku keditaci...

Banner Display Groups - Footer Position 3: footer

 

volba umístnění baneru

To je celá sranda v přidávání kódu a tvorby baneru. Pokud vkládáte i jiné věci do těchto míst, budete mít vždy přehled. Kdykoliv se k tomu můžete vrátit a nemusíte dlouho hledat... kam že jsem jen přidal ten kus kódu...

 

Tak přeji příjemné chvilky s tvorbou reklamních ploch, odkazů atd. . A zde na obrázku je výsledek.

 

banery a reklama v části footer