Jak se zbavit duplicitních položek zboží

Přidáváte zboží do obchodu a nejste si jisti zda nemáte duplicitní položky? Duplicitní zboží řeší v poslední době čím dál více e-shopů. Pro tento případ je připraven doplněk na výpis duplicitních položek zboží. Pokud vkládáte zboží které je provázané do jiných kategorií a máte hodně zboží, je někdy obtížné uhlídat zda dané zboží se náhodou nenachází ještě jednou se stejným názvem a jiným kódem zboží v jiné kategorii jako další zboží.

Pro tento případ byl sestaven doplněk který prohledá obchod a vytvoří seznam zboží. Tento seznam zboží vám velice rychle napoví jestli máte v obchodě duplicitní položku. Tento doplněk je určen převážně pro obchody které zadávají zboží v režimu provázané zboží.

Jaký je rozdíl mezi zbožím v režimu provázané zboží a duplicitní položkou?

Provázané zboží máte na obchodě zadáno jen jednou, ale pomocí metody provázaní zboží je vloženo do několika kategorií v obchodě. Duplicitní položka zboží je narozdíl od provázaného zboží několikrát zapsána ve zboží a má totožné základní paramatery, ale nachází se také v jiných kategoriích. Duplicitní položky dělají vrásky nejednomu obchodníkovi při výpisech xml feed pro různé služby a indexování zboží v různých vyhledávačích.

příklad:

provázané zboží:

název zboží: Computer Press - Adobe Photoshop Vrstvy
kód zboží: K1441
zboží v kategoriích:

Digitální fotografie >> Pro začátečníky
Digitální fotografie >> Photoshop
Digitální fotografie >> Úpravy fotografií
Digitální fotografie >> Všechny knihy

popis zboží je stejný i včetně dalších informací u zboží.

Jak je vidět na příkladu tak zboží je zapsáno jednou v obchodě ale nachází se v několika kategoriích. URL zboží je pořád stejná ať je zboží v jakékoliv kategorii. ZenCart do URL přidává identifikační číslo zboží a to číslo v url bude pořád stejné ať je zboží v jakékoliv kategorii.

duplicitní zboží:

U zboží které je duplikováno se stejným názvem zboží a kodem je ale identifikační číslo v url rozdílné. Popis zboží a další hodnoty mohou být odlišné nebo stejné, to už záleží na tom jak máte vloženo zboží. Na venek se pro služby a vyhledávače bude zboží tvářit se skoro stejným URL zboží ale bude obsahovat jiné identifikační číslo zboží. Problém nastane při indexování zboží. Stejné zboží v různých kategoriích bude chápáno jako rozdílné zboží (nová položka) ikdyž bude mít stejné vlastnosti.Pak nastává problém při indexaci atd. .

Tento problém je řešen i ve výpisech mého XML generátoru kde se do výpisu dostane opravdu položka jen jednou. U služeb je zatím problém zahrnout více kategorií kde se dané zboží může nacházet. Byl u některých služeb vznesen požadavek aby se dalo určit více kategorií kde se dané zboží může nacházet. Uvidíme zda i tento návrh bude někde součástí xml feed struktury.

Pokud máte o tento doplněk zájem, napište mi.